“Learn English your way

Take The Plunge! betekent vrij vertaald: waag de sprong in het diepe! Je leert een taal het beste als je je openstelt en jezelf onderdompelt. Kilometers maken! Daarvoor moet je je wel op je gemak voelen.

Dat is dan ook de missie van Take The Plunge! : jouw Engels vanuit je eigen niveau verbeteren in een ontspannen omgeving.

“Ik dacht dat ik wist wat ik ongeveer wilde, maar niets bleek minder waar.”

Take The Plunge bestaat bijna tien jaar als Sandra bij mij komt voor een nieuw logo. Ze wil de concentrische ringen uit haar oude logo graag behouden. De kleur die ze graag wil is blauw omdat dat voor haar professionaliteit uitstraalt.

De eerste opzet die ik voor haar maak past haar helemaal niet en beide voelen we dat we niet op de goede weg zitten.

Dus starten we weer bij het begin en gaan het gesprek aan. Tijdens het gesprek gebruikt ze regelmatig de kleur groen, en heeft het over rust en ruimte.
Om beter met elkaar te kunnen communiceren in beeldentaal stuur ik haar een heleboel beelden waarbij ik vraag er tien op gevoel te kiezen.

De beelden die ze me stuurt, samen met een aantal woorden vormen de basis van het moodboard.

Kleur | Vorm | Fonts

Naast het moodboard is het verhaal van Take The Plunge leidend. Het gaat over de sprong wagen, onderdompelen, verbinding tussen mensen, communicatie, stroming.

Wat ontstaat zijn vloeiende lijnen, zonder begin en eind. Geluidsgolven en de golven van de onderdompeling zitten erin verwerkt. Het samen komen en weer je eigen pad volgen.

De kleuren zijn groen en blauw. Zij laten rust en kalmte zien. Een taal leren mag leuk en ontspannen zijn. Ze laten ook de rust en kalmte van Sandra zien.

Aa

Font: Quicksand

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
@#!

Volg me ook op Social Media